٠٣ مارس ٢٠٠٧

!!!!..... كـــــــــــــلام عجــــــــــبني








الكلام اللي هكتبه المره دي مش كلامي بس كلام عجبني من اكتر الحاجات اللي عجبتني في الكلام ده انه عن تجربة حقيقيه وان كل كلمة فيه بتوصف حاجة حصلت بجد بتوصف الاحساس
الكلام دا جايز يكون بالنسبة ليك عادي بس بالنسبة ليا مش عادي لانه بجد جميل جدا واللي اجمل منه الشخص اللي كتبه





رسالة ودموع



علمتني كيف اعشق ، وكيف احب
علمتني كيف اشعر بالاخر
علمتني كيف اخاف من كل شئ حتي عليها
احببتها ولم اكن احب غيرها لاني لم اعرف الحب قط
كانت بالنسبة لي الحب والعشق والحياة
وعدتها باني لن اتركها
بكت
فتقطعت اوصالي فاحببتها اكثر
لاني لم اكن اعرف ان مجرد كلمات لم اكن اقصدها

جرحتها
جدتها حساسة
ناعمة

فاقسمت اني لن اجعلها تحزن


لان عبراتها غالية واني لا استحقها
احببتها لانها تشبهني في كثيرمن الامور

دعوت ربي كثيرا لكي يجعلها لي


الذي لا اعرفه


لماذا تركتني؟؟؟؟؟؟؟؟
كنت ساضحي بكل شئ من اجلها

فهيا العزيز والغالي




تركتني
تركتني في اشد ما يكون المرء في احتياج لها


فلماذا قالت لي انها ستقف بجانبي


لماذا تركتني؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟



جعلتني احلم وكانني كنت في حلم وردي جميل


لكن صحوت علي كابوس مؤلم
علمني حبي لها كيف ابكي
ولم اكن ابكي حتي لفراق اعز ما املك


تركتني


بعدما شعرت ان للحياة لون ورونق

احببت الحاة من اجلها



بل سميتها الحياة
اشهدالله واشهدها
اني لم احب غيرها
لاني لم اكن اعرف الحب الا معها

فهل من الممكن ان اجد من يشبهها
ولن اكرهها

طالما عشت وطالما بقي من العمر بقيه


سوف اتذكرها دائما............رسالتي هذه


كتبتها بدموعي
والتي لم اكن اعزها علي اغلي واحلي واطيب وائدب فتاة
عشقـــــــــــــــــتها
كانت كل شئ جميل
ورحلت بكل شئ جميل
تركتني
بعالمي هذا كلوحة فنان بيضاء تنقصها
الوانه لتحدد معالمها

هذا حالي بعدها


وانا ساظل ادعو لها بحياة افضل
وسعاده تدوم
ومستقبل مشرق
لن اضع خاتمه لتلك الرسالة

لانني اكره كلمات الوداع

وما يدل عليها
!!!!!!!!!!!!! فلن تغيب عني لحظة

هناك ٧ تعليقات:

أجدع واحد في الشارع يقول...

يااااااااااااااااه

على فكرا انتى كده دخلتنى فى دوامة كبيرة اوى

بجد جميلة جدا

لن اضع خاتمه لتلك الرسالة


لانني اكره كلمات الوداع


وما يدل عليها
!!!!!!!!!!!!! فلن تغيب عني لحظة

تحفة بجد

انا حسيت احساس غيرب قوم من القصيدة دى بأحساسها الجميل

الله يكون فى عنونة

قطر الندي يقول...

مأدرش اقول غير ان بجد احساسك راقي جداً في اختيارك للكلام الجميل دا لاني من المؤمنين جداً باننا مش المفروض نكره شخص حبناه لانه تركنا في وقت احنا كنا محتاجنله فيه لاني متأكده انه اكيد عنده سبب قوي دفعه لتركنا علشان كدا لازم نكمل حياتنا و نفتكر الناس اللي حبناهم بذكريتنا الجميله معاهم مش بلحظات الفراق و الوداع مدونتك بجد جميله و اكيد ان شاء الله هازورك دايماً

بيتنا القديم يقول...

بجد مؤثرة

بحاول اكون يقول...

بجد تحفة ومأثرة جداً ده فعلاً انسان بيحب بجد وبيتمنى السعادة لحبيبته حتى بعد ما سبته واحلى حاجة وصفه ليها بجد الله يكون في عونه ربنا يرزقني بحد يحبني كده وانا مش هسيبه طول عمري
تحياتي ليكي ولكتباتك الجميلة

Bossy يقول...

اكون بحاول

ربنا يخليكي يا قمر
ويارب يرزقك بابن الحلال اللي يستهالك معلش الاخ دا رجع اللي كان بحبها وبيعمل علشانها المستحيل
ربنا يباركلي فيه
وميحرمنيش منه ابداااا
مش هقول اتفضلي لان دي مفيهاش اتفضلي
ومش هقولك ربنا يكرمك بشخص زيه
لانه هو واحد بس ومفيش زيه


متشكره يا قمر
منورانا

غير معرف يقول...

هل ياترى فيه حاجه اسمها حب الكلام الى انا قرأته دلوقتى بتقول اه بس مين يضمن الاستمرار

Bossy يقول...

مؤمنه

الكلام بيقول اه
وانا كنت بقول اه
بس دلوقي بقول ااااااااااااااااااه
مفيش شئ مضمون يا سوسو
بس في خطوط عامة بتحكم العلاقة بين اي اتنين
ممكن الخطوط دي تضمن الاستمرار