٠٦ أغسطس ٢٠٠٧

تاااااج وتاج



موسم التاجات
في ثلاثه من التيجان باقين تاجين من بوسبوس وتاج من شمس
هندمج تاج شمس مع تاج من بوسبوس ونلغي التاج التالت

يلا بقي استحملوا التاجات

اليكم التاج
احب شخص لقلبك في الدنيا؟
بابا ربنا يخليه ليا

انسان مستعد تضحي يحياتك عشانه ؟
مفيش حد ممكن اضحي بحياتي علشانها فكره التضحيه اصلا ملغيه من قاموسي مفيش حد مهما كانت اهميته يستحق اني اضحي بحياتي علشانه باستثناء بابا طبعا

انسان كرهته لدرجة الجنون و تمنيت لو تمسك سكينة وتنقض عليه وتغرزها فى قلبه تقتله وتقف تبص لجثته وتشفي غليل قلبك ؟
احلي حاجه في السؤال دا كلمة تنقض عليه
انا الفكرة دي كانت بتيجي علي بالي وانا صغير
أي حد يضايقني اتخيل لو قتلته اكيد حياتي هتبقي احسن
بس دلوقتي في ناس تستاهل اكتر من القتل ولو بايدي كنت قتلتهم

اهم جهاز منزلى انت متعلق بيه او بتستخدمه كتير؟
جهاز منزلي يبقي الخلاط
بجد انا بحب الخلاط جدا
شىء تحس بالراحة النفسية عندما تنظر اليه؟
انا أي شئ مش مفهوم بجد براتاح لما ابصله
يعني صورة مش مفهومه رسمه عجيبه ارتاح جدا اما افضل بصه لي
في حاجه كمان الاطفال وهما نايمين ببقوا زي الملايكه برتاح جدا لما اصحيهم

مكان تحس فيه بالحنين الى شىء لا تدرى ماهو و ذكريات جارفة الى لاشىء؟
بيتنا
بيتنا وانا فيه ببقي مفتقده حاجات كتيره جدا في
الحاجات دي موجوده بس للاسف ضاع احساسنا بيها

اجمل مدينة زرتها داخل مصر؟
طبعا اسكندريه مكان يتمتع بالجمال
بس جمال المكان بناسه وزكرياته وعلشان كده بلدي احلي بلد في الدنيا
أجمل مكان طبيعي رأيته داخل مصر؟
انظر الشكل في اول البوست

شخصية كارتونية بتحبها؟

نودي وباباربمووت فيهم وبكار طبعا علشان المنتج المصري


أهم هدف انت واضعه لحياتك دلوقتى؟
اني اكون اقوي من الظروف اللي اتحطيت فيها واعدي من الازمه دي واكون اقوي منها
في هدف تاني بس ادعولي اقدر احققه
مواصفات فتاة/ فتى الأحلام بالنسبة لك ؟
طبعا بعيد عن الموصفات هو اصلا لازم اكيد حد بيعرف ربنا علي خلق بار باهاله
بس

لون البطانية اللى بتتغطى بيها فى الشتاء؟
شتاء يااااااا والله اكتر شئ بحبه البرد والشتاء
بس انا بتغطي بكتير اووي بس احلي لون بطانيه فيهم البني في بيج

احساس يراودك فى اشارة مرور مغلقة بسبب مسئول كبير؟
الحمد لله ان معندناش اشارة مرور ولا مسئول

مين أكتر 6 أشخاص بتحبهم ؟
اكتر ست اشخاص
بالنسبة للاسرة بيقي
بابا وماما ونقين ونسرين وسحر ودعاء وايه
بالنسبة للاطفال يبقي مصطفي وعبدالرحمن واسراء وميرنا وريم و رحيل

بالنسبة للاصحاب يبقي سلوي ومايسة ولاء وهبه وبسمه وبسمه

هل أنت سعيد (وفي حالتي دي هل أنتي سعيدة) ؟
السعاده والحزن اشياء مش دائمه
بس السعاده في الرضا

لو اجتمعت مع حسني مبارك في مكان واحد هتقول له ايه ؟
خلينا نتكلم بصراحه هيحصل ايه لو اتكلمنا بصراحه
انا هعمل معاه حوار صحفي وانفرد بقي بتصريحات تاريخيه انتم عارفين طبعا

إيه أكتر موقف محرج ؟
مثلا لو بتبعت ماستج لحد وتروح لحد تاني

المشكله مش بتبقي في الموقف المشكلة في ازاي تواجهه
الحمد لله ربنا بيسترها معانا

الأمنية اللي تتمنى تحقيقها؟
اتمني ان ربنا يكتبلي حسن الخاتمه
اتمني اني انجح علشان النتيجه قربت تظهراتمني ان ربنا يوفقني

طبعا بقيت الاسئلة ملغيه دا شئ متفق عليه

في سؤال عايزه اساله

واكيد لازم هتجوبوا

احساسك بيبقي عامل ازاي لما حد يكذب عليك وانت عارف انه بيكذب
اخيرا
تم بحمد الله

************

انا همرر التاج دا لاختي وصدقتي العزيزه مؤمنه

وقلب ابيض

وياريت تجاوبوا بسرعه

واي حد عنده تاج ليا

المدونه ترحب بكل التاجات

هناك ٣٨ تعليقًا:

اسكندراني اوي يقول...

تاني مره تحصل معايا
اكتب تعليق وماينزلش
عموما نقول تاني

يبدو ان ده موسم التاجات
وربنا يستر على الجميييييييييييييع
تحياتي

اسكندراني اوي يقول...

شفتي نسيت اجاوب
بحس انه عريان قدامي
وبحتقره جدا جدا
بس ما ببينلوش
عشان اتفرج عليه

Bossy يقول...

اسكندراني اوي

انا بقول ربنا يجعلها اخر التاجات

بس والله في اسئله في التاج ببقي سعيده جدا وانا بجاوب عليها
وفي اسئله اعوذ بالله خنيقه
المهم
عجبني اوي نظرتك للشخص الكذاب
انا شخصيا في ناس بصدقهم علشان مش عايزه اصدق انهم بيكذبوا
وببقي متاكده انهم بيكذبوا عليا
شرفتني بالزياره

gohayna يقول...

تاج تاني يا بنتي

ايه دا الناس بتحبك اوي وهاريينك تاجات

تسلم ايدك يا قمر

الكذاب والله بيصعب عليا
بيكون عامل زي الشحص المريض الي محتاج علاج

والمشكله انه فاكر نفسه سليم لكن هو فيه علل الدنيا كلها

يلا ما علينا ربنا يبعدنا عنهم

امين يارب العالمين

غير معرف يقول...

يعنى مابتحبيش فى الاجهزه المنزليه غير الخلاط
ليه واقفه طول النهار بتعصرى لمون وللا ايه
بس الصوره اللى انت حاطاها دى صورة اللسان بتاع راس البر جميله جدا
والمكان ده رائع وبلاقى فيه راحه نفسيه غريبه

اجاباتك جميله كالعاده
وربنا رزقك بصفقة تيجان محترمه
تحياتى ليكى وسلام

Unknown يقول...

بوسى

ازيك

والله وحشانى جدا

وكلامك عن قفل المدونة دة ارجوكى بلاش اسمعة

وباذن الله انا راجع قريب اوى

ونبتدى بداية جديدة

اسلام رفاعى يقول...

عذرا للتحليق خارج السرب
من اجل رفع الظلم عن المظلومين
ادعوك للمشاكة فىحملة رفع الظلم عن طلاب الاسكندرية المختطفين
التفاصيل بمدونتى

شاب نفسة يحقق حلمة يقول...

فعلا هو موسم التاجات بالنسبالك
شكلك هيتالف ليكي تاجات مخصوصه
تحياتي ليكي

غير معرف يقول...

أختى
أنا سعيده بفكرك وإيمانك القوى بس إيه رأيك فى محمد إللى فضحنا ورايج يبقى كافر؟
ياريت تقوليللى رأيك ياأختى لآن رأيك دايما مسنتير والناس دول زودوها قوى

فى القلب يقول...

يا رب يا بوس بوس يحققلك كل ألى بتتمنيه
وبتطلبيه من ربنا ويحققلك كل شئ يسعد عمرك كله
ويرفع عنك كل شئ يحزنك
أما بخصوص السؤال
لو كان ألى بيجذب ده أقدر أبعد عنه هبعد
أما لو كان القدر لزقه فيه للاختبار
هعتبر كذبه عليا حسنات ليه عند ربنا وهتلج نفسى كده
وكل ما يجى يكدب أعمل نفسى مش فاهمه وأسأله أسأله محرجه فى الموضوع الى بيجزب فيه عشان يعرف انى مش مختومه
ويحس انى مش سهله عشان ميسوأش فيها

مؤمنه يقول...

طبعا أحب أشكرك انك جعلتينى من ضمن الناس الى بتحبيهم (لك أعلى من هذه المنزله فى قلبى ) لا نظرتى للانسان الى بيكدب عليه و
الله كتير حصلتنلى من أقرب الناس ليه ويمكن كمان يكونوا عارفين ان أنا عارفه بس بجد بيصعبوا عليع وبدعيلهم بالهدايه ....أصل تعالى تخيلى معايه انسان بيكدب وعارف ان هو مكشوف بس مش لاقى حاجه يدافع بيها عن نفسه غير الكدب (يصعب ع الواحد ولا لاء ....يصعب ع الواحد ولا لاء ربنا يهدى )

Hadota ... حدوتة يقول...

السلام عليكم
ازيك يا بوسى

جميلة اوى اجاباتك ودبلوماسية
:)

لو حد بيكدب وانا عارفة انه بيكدب هحطه فى مواقف رخمة واحطه تحت ضغط نفسى من اللى قلبك يحبه واتصيد له اخطاء تخليه يقول انا كداب ومعفن

اصل انا سوسة اوى فى الحاجات دى

تحياتى يا بوسى
:)

Bossy يقول...

الجميله جهينه

الاخوه المدونين بيحبوني حب
لدرجه تقطع الشراب
والله ربنا يخليهم ويبعد تاجاتهم عني

اما الكذاب يا جيجي
بيروح النار

جيجي منوراني
ربنا يخليكي ليا ياقمر

Bossy يقول...

mohamed gado

الخلاط دا حبيب قلبي
انا جاوبت علي اساس اكتر جهاز بتحبه مش بتستعمله
لو الاستعمال يبقي التلاجه
هههههههه
بحط فيها عصير الليمون

ماشاء الله عليك ازاي عرفت ان دي راس البر
المكان دا احساسي بيه غريب

بس انت مجوبتش علي السؤال ليه
!!!!

اشكرك علي مرورك

Bossy يقول...

مش فاهم حاجه

بجد بجد بجد
انا فرحانه اوي بتعليقك عندي

ان شاء الله ترجع ببدايه جديده واحجزلي بقي اول كرسي
ربنا يوفقك كنت مستنيه تنزل بوست
بس مش مشكله انتظر البدايه

ربنا يوفقك
وانا سعيده جدا بالتفائل والسعاده اللي حساهم من كلامك
منور

Bossy يقول...

اسلام رفاعي

بتعجبني اوي الجمله دي
عذرا للتحليق خارج السرب

اكيد ان شاء الله هزور المدونه

وربنا يفك اسرهم ان شاء الله

Bossy يقول...

شاب نفسه يحقق حلمه

فعلا موسم التاجات

بجد لو هتالف تاج
انا هكون اول حد يجاوبه
يلا خد الفكره جد ونفزها وانا مستنيه التاج
ربنا يوفقك دايما
منورنا

Bossy يقول...

مش معروف

اولا اشكرك اعجباك بايماني

بس انا مش عارفه مين انت ولا مين محمد

وبعدين فضحكوا ازاي ليه انتوا كنتوا بتعملوا ايه
وانتوا مين
انا طبعا ضد ان اي حد يكفر اي حد
بس لو هتشرفني او تشرفيني بالزياره تاني
ياريت توضح الموضوع اكتر وانا اقول راي

Bossy يقول...

في القلب

ربنا يكرمك وانا مبسوطه جدا بدعواتك دي
ربنا يتقبلها منك
انا اعتقد ان الصعب في الموضوع انك تبقي متاكده من كذبه
وعارفه ان كذب لمجرد الكذب

منورانا دايما ورايك انا بعتز بيه

Bossy يقول...

مؤمنه

يا صديقتي العزيزه

طبعا انا وانتي اكتر ناس بيعانوا من الكذب وعدم الوضوح
من اقرب الناس ليهم
ربنا يهديهم
وتعليقك عندي نور المدونه
اصل الدور التاني كانت الكهربا قطعه فيه

Bossy يقول...

حدوته جرجاوي حدوته

ايه النفسنه دي
كده الكذاب هيكره اليوم اللي كذب فيه

ياريت اقدر اعمل زيك

بس دايما الكذاب بيعرف يتحجج ويكذب كتير
فحرام تشيليه زنوب اكتر سيبه يكدب كدبه وسلام
ربنا يكرمك يا اجمل بنوته

الراقـــص مع الذئـــــاب يقول...

السلام عليكم

هو ايه حكاية التاجات يا جماعة
ربنا يسترها

بس الاجابات جميلة ورقيقة
دمتي في خير يا بوسي
سلام

بيدو يقول...

بوسي اجاباتك جميلة بس ملقتيش غير الخلاط هو احسن جهاز خلاص الاجهزة خلصت والكمبيوتر ماله بيعيط ولا مبيعملش عصير

YHYيــوســف الـمصـرى يقول...

جميييييييل !
اجابات معقولة !
تحياتى

قلب أبيــض يقول...

ايه التاجات الكتير دى
امال فين التاجات انا نفسى بقالى 6شهور فى عالم التدوين والحمد لله ماجليش ولا تاج
الظاهر كدة
ولا الظاهر بيبرس
يلا كله محصل بعضة
مدونتك جميلة ربنا يوفقك

rack-yourminds يقول...

اجاباتك جميله

احساسي لما حد يكذب علي وانا عارف انه بيكذب

الاستغراب والدهشه معا

تحياتي ليكي

انا جبت معي هريسه

مؤمنه يقول...

صديقتى العزيزه
بوسى وحشتينى أوى ووحشنى أقرأجديد ليكى ربنا يوفقك كمان وكمان
كنت عايزه أقول رأيى فى موضوع التاجات هو فكره حلوه جدا بتعرف المدونين ببعض أكتر وبتناقش قضايا وبتتبادل وجهات نظر داخل الاسئله
بس بيتهيئلى كفايه تاج واحد فى الشهر للكلام دى

max.adams يقول...

الخلاط ...؟! ال خلاط ال و شئ حكيم انك تحسي بالراحة مع غير المفهومات شئ جمييل و انتي بتصحي الملايكة النايمين لييه ما تسيبيهم في حالهم دا المصحياتي ده بكرهه بني شبه بتاعتي؟ بس أنا بحطها تحت البطانية الحمرا
ربنا يوفقك في النتيجة ان شاء الله و ادعيلي معاكي
سلام

Bossy يقول...

السلام عليكم

ازيك يا محمد حمدلله علي السلامه
ربنا يخليك
ربنا كرمني وكرمك بتاجات مش تاج واحد
تروح وترجع بالسلامه
وبجد بشكرك علي مرورك الدائم علي المدونه

Bossy يقول...

عبد الرحمن

الخلاط فوق كل شئ
هو والمكواه

دول حبيبي
كمبيوتر ايه يا عم لا طبعا
بيقول منزلي
متشكره جدا علي مرورك

Bossy يقول...

يوسف المصري

اهلا بيك في المدونه
اول مره تزورنا بس اكيد مش اخر مره
نورتنا
وكويس ان الاجابات طلعت معقوله
لاحسن في ناس بتقول انها مجنونه

اسعدني مرورك اخي العزيز

Bossy يقول...

قلب ابيض

بجد اسم مدونتك جميل اوي
والمدونه انا زورتها زياره عابره ولكن هرجع تاني

التاج دا انا همرره ليك
واكيد هتجاوبه ان شاء الله
اسعدني زيارتك وياريت نشوفك تاني
تحياتي

Bossy يقول...

wahed

حمدلله علي السلامه

نورت المدونتات من تاني

ايه بقي اخبار اسكندريه
هريسه دي تحس انك كنت في دمياط
;)
مش اسكندريه

اما بالنسبه للكذب انت قلت كلمتنين بس هما دول المعني
استغراب ودهشه
استغراب لانك عارف الحقيقه
والدهشه لانه ازاي يكذب
اشكرك علي تعليقك
وحمدلله علي السلامه مستنيه المشبك

Bossy يقول...

مؤمنه

ركزي
انت دخله علشان وحشتك ولا علشان تقولي رايك في التاج

بجد انا اسفه
بس انت متعرفيش انا حالتي كانت عامله ازاي بجد كنت حاسه اني بموت خلاص والدنيا كانت وحشه جدا حاسه انها ضدي
قد ايه كانوا يومين صعبين
غصب عني قفلت الموبيل ومكنتش بدخل نت
بس انا اسفه
هااا مسمحاني
يلا بقي سماح يا بنتي
يارب متحرم منك ابدا يا اعز اخت وصديقه ليا
اما بقي بالنسبه للتاجات يابنتي انا ههريكي تاجات
هتشوفي ايم سوده انتي ومس ريم
يلا سلام الي ان نلتقي

Bossy يقول...

max

خبر حلو
الحمد لله انا نجحت
عقبالك يارب
هباركلك قريب ان شاء الله
شفت مصطفي دخل عندي
هو قال انه هيرجع قريب وفي بدايه جديده
بالنسبه للخلاط
مش عارفه الكل مضايق منه
دا خلاط
والانسان اللي بيصحي
والله جرب تصحي حد وهو عايز ينام
يااااااااااا قمه اغلاسه وتحس بالراحه كده
ربنا يوفقك ان شاء الله
اول ما نتجتك تظهر قولي
سلالالام

قلب أبيــض يقول...

سلام عليكم
انا جاوبت على التاج
وجزاكم الله خيرا على تمريرة لى

مؤمنه يقول...
أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.
عليوه يقول...

يعنى انتى جاللك تاج جاوبتى عليه تقومى تدينا سؤال با التاج اللى جاللك كله على العموم انا لو قدامى واحد بيكذب وانا عارف انه بيكذب مش هقوله انى عارف انه بيكذب وبكده هيكون هو الخسران لانه هيفضل يكذب ويكذب وانا فى سرى اقوله يا لئيم يا كداب